Buy art     Exhibitions     News in     About the Artist     Certificates & Techniques    Contact / special commissions
„Stygmaty Kobiety”

autor: Sobiesław Książek

 
 

„Stygmaty Kobiety”
Autor: Sobiesław Książek

Wystawa „Stygmaty Kobiety” to cykl osiemnastu czarno-białych grafik z jednym kolorem – śladem, znakiem, raną. Fragmenty kobiecego ciała stają się opowieścią o bólu, intymności i sile, która rodzi się z blizn. Każda praca to osobna historia, a razem tworzą mapę emocjonalnych i cielesnych napięć.

To nie ilustracje piękna – to dokumentacja uczuć, zranień i milczących krzyków.
To anatomia wrażliwości.
To portret kobiety, która przetrwała.

Stygmaty Kobiety
(wiersz autorstwa Sobiesława Książka, inspirowany cyklem grafik)

Na ciele milczenia zarys krechy,
gdzie palce pamięci zostawiły znak.
Czerwień – nie barwa, lecz rana w przestrzeni,
co mówi, choć nikt nie zadał pytań.

Kolano ugięte jak pokora duszy,
obojczyk jak most do słowa "zostań".
Cisza opada na skórę kobiety,
a światło dotyka jakby chciało przeprosić.

Uszy nie słyszą – są miejscem dotyku,
gdy ból przemawia przez szmer grafitu.
Dłoń nie unosi – lecz chroni przed światem,
który czasem kocha, a częściej rani.

Na łydce – pamiątka po biegu od siebie,
na szyi – niewypowiedziane „nie”.
Każdy fragment ciała jest opowieścią,
którą sztuka wydziera ciemności.

To nie jest akt – to akt oskarżenia,
to nie portret – lecz pytanie: „dlaczego?”.
Stygmat jak pieczęć, nie do wymazania,
podpisany przez czas i przeżycie.

Nie krzycz – tu wszystko już krzyczy obrazem.
Nie płacz – to one płaczą za ciebie.
Kobieta jak mapa niepokojów
wisi na ścianie – naga, a odziana w prawdę.

I tylko artysta wie,
że każda z tych linii prowadzi do środka.
Do miejsca, gdzie zaczyna się
człowiek.

 

Cykl został wykonany w technice cyfrowej, z precyzją nawiązującą do klasycznych rysunków węglem i pastelą. Wszystkie grafiki powstały w formacie kwadratowym, w skali szarości z ograniczoną paletą – dominuje czerń, biel oraz jeden intensywny akcent koloru czerwonego, symbolizujący stygmat.

Cielesność została zbudowana warstwowo – za pomocą cyfrowych pociągnięć imitujących strukturę papieru i ziarna suchego materiału.
Każda praca bazuje na realistycznym modelunku światłocieniowym, z wyraźnym rysunkiem konturu i plamy, co nadaje grafikom charakteru surowej, intymnej rzeźby graficznej.

Czerwone akcenty – nanoszone w ostatnim etapie pracy – są celowo nieregularne, emocjonalne, przypominające dotyk lub ślad. Stanowią kontrapunkt dla całej kompozycji: jeden impuls koloru w świecie wyciszonego ciała i cienia.

To grafiki cyfrowe o duszy analogowego medium – zbudowane z cierpliwości, niepokoju i milczenia.

 
 

Standardy wydruków

Każda grafika drukowana jest w technice najwyższej jakości, na papierach klasy muzealnej – z dbałością o trwałość, głębię obrazu i artystyczny charakter. Prace dostępne są w trzech formatach kolekcjonerskich:

Format 19 × 19 cm

  • Wydruk w technologii atramentowej 6-kolorowej (Epson)

  • Druk tuszami wodnymi (Dye-based)

  • Papier: FineArt / Photo – Hahnemühle lub Ilford

  • Format idealny do kameralnych ekspozycji i indywidualnych kolekcji

  • Gwarantuje subtelną fakturę, wyrazistą kreskę i elegancki detal

Format 39 × 39 cm

  • Wydruk w technologii atramentowej 12-kolorowej (Canon)

  • Druk tuszami pigmentowymi (Pigment-based)

  • Papier: FineArt / Photo – Hahnemühle lub Ilford

  • Format wystawowy, z doskonałym odwzorowaniem światłocienia i głęboką czernią

  • Perfekcyjna jakość do ekspozycji galerii i wnętrz artystycznych

Format 59 × 59 cm

  • Wydruk w technologii atramentowej 12-kolorowej (Canon)

  • Druk tuszami pigmentowymi (Pigment-based)

  • Papier: FineArt / Photo – Hahnemühle lub Ilford

  • Edycja galeryjna – do profesjonalnych prezentacji i kolekcji stałych

  • Nasycenie, detal i trwałość archiwalna na najwyższym poziomie

Inne formaty oraz niestandardowe realizacje dostępne są na indywidualne zamówienie.
Chcesz dopasować grafikę do konkretnego wnętrza lub projektu? Napisz do nas – przygotujemy rozwiązanie szyte na miarę.

Każda praca opatrzona jest własnoręczną sygnaturą autora
oraz certyfikatem autentyczności wydanym przez galerie.

To nie tylko dowód oryginalności – to deklaracja emocjonalnej obecności.
Każdy obraz to niepowtarzalna opowieść, która ma swoją wagę – i swoje źródło.
Sygnatura to nie podpis – to pieczęć autora, dowód, że obraz powstał z potrzeby prawdy.